Trends & Tapas: een waardevolle middag!

Vorige week vond ons halfjaarlijkse evenement Trends & Tapas weer plaats bij Seats2Meet in Utrecht. Deze editie stond in het teken van het thema ''Dekkend netwerk: zicht op ondersteuning(smogelijkheden) binnen het SWV. We willen graag alle aanwezigen hartelijk bedanken voor hun waardevolle deelname, wij kijken enorm uit naar de volgende Trends & Tapas op dinsdag 21 juni 2024.

Vorige week vond ons halfjaarlijkse evenement Trends & Tapas weer plaats bij Seats2Meet in Utrecht. Deze editie stond in het teken van het thema ''Dekkend netwerk: zicht op ondersteuning(smogelijkheden) binnen het SWV. Wij hadden Floor Kaspers uitgenodigd om haar visie en praktijkervaringen te delen op dit actuele onderwerp dat binnen veel samenwerkingsverbanden speelt i.v.m. de wettelijke taak voor het inrichten van het ouder- jeugdsteunpunt. We vonden het ontzettend waardevol om te luisteren naar het verhaal van Floor en vanuit het perspectief van ouders naar passend onderwijs te kijken, aan de hand van haar ervaringen en presentatie ''Wat kan ik van school verwachten?''.

Vervolgens is Joris Elbers dieper ingegaan op de wettelijke taak en verantwoordelijkheden van het netwerk om te zorgen voor een dekkend ondersteuningsaanbod. Deelnemers kregen een voorproefje van de Ondersteuningswijzer, een webbased tool die automatisch het dekkend aanbod van het SWV (of regio) visualiseert. Hierdoor kunnen leerlingen, ouders en professionals gericht zoeken naar een passende school op basis van specifieke ondersteuningsbehoeften.