22-4-2024

POS sluit aan bij De Staat van het Onderwijs

Vorige week woensdag was het de dag van de presentatie van De Staat van het Onderwijs 2024. Veel websites en kranten hebben er al over geschreven, want er werd zoals ieder jaar weer met zorgwekkende cijfers gegooid zonder deze binnen de context te duiden. Naast de cijfers over onder andere kwaliteit blijft er volgens de Inspectie van het Onderwijs ook op het gebied van passend onderwijs genoeg werk aan de winkel. Hiervoor zijn in De Staat van het Onderwijs ook meerdere aanbevelingen opgenomen. Als Perspectief Op School zijn we er voor samenwerkingsverbanden, schoolbesturen en scholen en bieden wij diensten en oplossingen aan die kunnen bijdragen aan het verbeteren van aanbevelingen die naar voren zijn gekomen. (Deze kun je lezen in het nieuwsartikel.)

Lees meer ▸

19-4-2024

Terugblik LNPO | ‘’Projectmatig en cyclisch werken met de jaarplannen in POS’’

Afgelopen week vonden er twee sessies van het Lerend Netwerk Passend Onderwijs (LNPO) plaats, waarbij we het thema ''Projectmatig en cyclisch werken met de jaarplannen in POS Monitoring''', centraal stelden. Wij vonden het erg waardevol om samen met een gevarieerde groep deelnemers boeiende gesprekken te voeren over elkaars visie en uitdagingen die iedereen tegenkomt op dit gebied. Tijdens de sessies hebben Susanne Bekkers en Eline van Zuijdam van samenwerkingsverband Munio uitgebreid hun praktijkervaringen en inzichten gedeeld. Heel erg bedankt voor deze waardevolle input!

16-4-2024

Even voorstellen... Hanneke van Noort | Trends & Tapas 21 mei 16:00 - 19:00

Op dinsdag 21 mei gaan we tijdens Trends & Tapas met leidinggevenden en beleidsmakers van samenwerkingsverbanden in gesprek over een actueel onderwerp, onder het genot van een hapje en een drankje. Deze keer staat het thema "Samenwerken binnen het OntwikkelingsPerspectiefPlan (OPP)" centraal, waarbij we verschillende perspectieven (onderwijs - jeugdhulp - gemeente) combineren met de nieuwe handreiking. We zijn verheugd om Hanneke van Noort van Jeugdvisie als speciale gastspreker te verwelkomen bij Trends & Tapas. Zij zal ons meenemen in haar visie op dit uitdagende thema.

9-4-2024

Marky Markers | ''Een kleurig cadeautje vanuit POS aan alle samenwerkingsverbanden in Nederland

Het is niet alleen onze droom dat onze dienstverlening leidt tot passende ondersteuning voor kinderen binnen het onderwijs in Nederland, maar ook dat kinderen in andere delen van de wereld naar school kunnen gaan. Vanuit deze droom én ter ere van de verhuizing naar ons nieuwe kantoor heeft ieder samenwerkingsverband in Nederland vorige week een leuk en kleurig cadeautje ontvangen: Marky Markers.

3-4-2024

''Eén team, één plek'' | POS is verhuisd naar een nieuwe locatie

De afgelopen tijd hebben we met Perspectief op School een flinke groei doorgemaakt. Niet alleen zijn onze collega’s vanuit TOP dossier in juli ‘23 bij ons gekomen, ook hebben we veel andere collega’s bij POS mogen verwelkomen. Deze groei heeft echter geleid tot een uitdaging: ons kantoor is simpelweg te klein geworden. Daarom zijn we verheugd om aan te kondigen dat we vanaf vandaag (3 april 2024) zijn verhuisd naar een nieuwe locatie. Op deze manier kunnen we allemaal als één team op één plek aan de slag.

Ga naar pagina:

Contact

Wil je meer informatie of weten wat Perspectief op School voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 06-23267161 of stuur een e-mail naar info@perspectiefopschool.nl.

Contact opnemen ▸