19-6-2024

Schrijf je in voor het POStival op 11 april 2025!

Perspectief op School bestaat alweer 9 jaar! Afgelopen april hebben we met het team hier uitgebreid bij stilgestaan. We zijn erg trots en dankbaar voor wat we in de afgelopen jaren bij en met onze relaties hebben mogen realiseren. Maar dat is niet alles; deze mijlpaal markeert het begin van ons 10-jarig bestaan, een jubileumjaar. We willen dit jubileum niet zomaar aan ons voorbij laten gaan, daarom willen we dit bijzondere moment op 11 april 2025 samen vieren met onze relaties en de rest van de samenwerkingsverbanden en schoolbesturen in Nederland tijdens ons éénmalige POStival.

Lees meer ▸

29-5-2024

Benieuwd naar alle trends & ontwikkelingen binnen POS?

De POS nieuwsbrief is weer verzonden! In deze editie lees je o.a. meer over: ons feestelijke POStival in 2025, de vervanging wettelijke verplichting SOP, een terugblik op Trends & Tapas en meer!

28-5-2024

Terugblik Trends & Tapas mei 2024: ‘’Samenwerken binnen het OPP vanuit meerdere perspectieven’’

Vorige week was het weer tijd voor ons halfjaarlijkse evenement Trends & Tapas. Samen met leidinggevenden en beleidsmakers van samenwerkingsverbanden gingen we in gesprek over ‘Samenwerken binnen het OntwikkelingsPerspectiefPlan (OPP) vanuit meerdere perspectieven’.

22-4-2024

POS sluit aan bij De Staat van het Onderwijs

Vorige week woensdag was het de dag van de presentatie van De Staat van het Onderwijs 2024. Veel websites en kranten hebben er al over geschreven, want er werd zoals ieder jaar weer met zorgwekkende cijfers gegooid zonder deze binnen de context te duiden. Naast de cijfers over onder andere kwaliteit blijft er volgens de Inspectie van het Onderwijs ook op het gebied van passend onderwijs genoeg werk aan de winkel. Hiervoor zijn in De Staat van het Onderwijs ook meerdere aanbevelingen opgenomen. Als Perspectief Op School zijn we er voor samenwerkingsverbanden, schoolbesturen en scholen en bieden wij diensten en oplossingen aan die kunnen bijdragen aan het verbeteren van aanbevelingen die naar voren zijn gekomen. (Deze kun je lezen in het nieuwsartikel.)

19-4-2024

Terugblik LNPO | ‘’Projectmatig en cyclisch werken met de jaarplannen in POS’’

Afgelopen week vonden er twee sessies van het Lerend Netwerk Passend Onderwijs (LNPO) plaats, waarbij we het thema ''Projectmatig en cyclisch werken met de jaarplannen in POS Monitoring''', centraal stelden. Wij vonden het erg waardevol om samen met een gevarieerde groep deelnemers boeiende gesprekken te voeren over elkaars visie en uitdagingen die iedereen tegenkomt op dit gebied. Tijdens de sessies hebben Susanne Bekkers en Eline van Zuijdam van samenwerkingsverband Munio uitgebreid hun praktijkervaringen en inzichten gedeeld. Heel erg bedankt voor deze waardevolle input!

Ga naar pagina:

Contact

Wil je meer informatie of weten wat Perspectief op School voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 06-23267161 of stuur een e-mail naar info@perspectiefopschool.nl.

Contact opnemen ▸