Terugblik Trends & Tapas mei 2024: ‘’Samenwerken binnen het OPP vanuit meerdere perspectieven’’

Vorige week was het weer tijd voor ons halfjaarlijkse evenement Trends & Tapas. Samen met leidinggevenden en beleidsmakers van samenwerkingsverbanden gingen we in gesprek over ‘Samenwerken binnen het OntwikkelingsPerspectiefPlan (OPP) vanuit meerdere perspectieven’.

Vorige week was het weer tijd voor ons halfjaarlijkse evenement Trends & Tapas. Samen met leidinggevenden en beleidsmakers van samenwerkingsverbanden gingen we in gesprek over ''Samenwerken binnen het OntwikkelingsPerspectiefPlan (OPP) vanuit meerdere perspectieven''.

Hanneke van Noort van Jeugdvisie nam de aanwezigen mee in het samenwerken als onderwijs en jeugdzorg binnen het OPP. Hierbij spraken we ook over het opstellen van een plan rondom thuiszitters. Van cruciaal belang is een gezamenlijke aanpak tussen jeugdzorg, onderwijs en gemeente om beleid op te kunnen maken. Vervolgens heeft Pim de Mol het TOP dossier toegelicht: een tool die aansluit bij het verhaal over samenwerken binnen het OPP. We hebben de deelnemers laten zien hoe je samen kunt werken binnen het TOP dossier vanuit meerdere perspectieven, leerling en ouders actief betrekt (hoorrecht) bij het plan en hebben ingezoomd op de mooie kansen die we zien in de samenwerking tussen Perspectief op School en Jeugdvisie.

We willen graag alle aanwezigen hartelijk bedanken voor hun waardevolle deelname!