Ben jij de strategisch adviseur die we zoeken? (28-40 uur)

Ben jij iemand die organisaties graag ondersteunt bij het maken van strategische (beleids)keuzes en de implementatie van ons kwaliteitszorgsysteem? Wil jij dat jouw professionele bijdrage direct maatschappelijke impact heeft? Dan is werken bij Perspectief op School jou op het lijf geschreven. Wij zijn een snelgroeiende organisatie met een maatschappelijke missie: bijdragen aan het slagen van passend onderwijs en ondersteunen op de route naar inclusief onderwijs.

Wat ga je doen?
Als strategisch adviseur bij Perspectief op School ondersteun je samenwerkingsverbanden passend onderwijs, besturen en scholen bij het maken van strategische (beleids)keuzes op het gebied van passend en inclusief onderwijs. Je werkzaamheden bestaan uit het adviseren over, ontwikkelen en schrijven van strategische koers en beleid. Verder ben je bezig met het adviseren en vertalen van de strategische keuzes naar (verander)processen en de evaluatie hiervan. Daarnaast begeleid je de samenwerkingsverbanden bij de inhoudelijke implementatie van Perspectief op School en de kwaliteitszorgcyclus (plan opstellen, data verzamelen, plan en data visualiseren, inzichten bespreken). Hierbij kan je schakelen tussen verschillende niveaus (strategisch, tactisch en operationeel) en ben je vraagbaak en sparringpartner voor (directeur)bestuurders, beleidsmedewerkers en directeuren.

Naar wie zijn we op zoek?
Je bent gedreven, analytisch én weet complexe vraagstukken te brengen tot kernachtige oplossingen. Daarnaast ben je enthousiast, werk je gestructureerd en kan je snel schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je denkt met lef buiten de gebaande kaders. Met jouw advies weet je organisaties te inspireren en te motiveren. Hierdoor bouw je bruggen over de grenzen van organisaties heen: tussen mensen, tussen beleid en uitvoer en tussen organisaties.

Als nieuwe collega:

• Ben je gedreven en ambitieus. Je wil graag een bijdrage leveren aan de groei van een jonge organisatie en jezelf ontwikkelen;

• Ben je analytisch, kritisch en durf je buiten gebaande kaders te denken;

• Ben je in staat te werken aan complexe adviesvraagstukken op verschillende niveaus (strategisch, tactisch en operationeel) en kan je heldere beleidsdocumenten opstellen;

• Werk je gestructureerd en beschik je over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;

• Begrijp je hoe beleids- en besluitvormingsprocessen binnen onderwijsorganisaties verlopen en weet daarbinnen te laveren;

• Ben je in staat om mensen en organisaties met elkaar te verbinden en in beweging te brengen;

• Werk je goed samen met je collega’s, maar kan je ook autonoom een project uitvoeren;

• Heb je minimaal HBO-werk- en denkniveau;

• Heb je relevante werkervaring met adviesverlening binnen grote maatschappelijke organisaties. Werkervaring binnen het onderwijs en/of netwerkorganisaties is een pré.

Ben je net zo enthousiast als wij zijn? Solliciteer dan nu en wordt onze nieuwe collega!

Wie zijn wij?
Perspectief op School (POS) is een jong en groeiend bedrijf (regio Utrecht), gericht op het ondersteunen bij het succesvol inrichten van passend en inclusief onderwijs. Door het verzamelen, analyseren en inzetten van informatie helpen we om de kwaliteit van passend onderwijs te verbeteren en inzicht in passende ondersteuning voor leerlingen te bieden. Daarnaast ondersteunen wij onderwijsorganisaties op de route naar inclusief onderwijs. Dit doen we voor samenwerkingsverbanden passend onderwijs, schoolbesturen en scholen. Ons team bestaat uit energieke, gedreven mensen. Onze relaties waarderen onze inzet, betrouwbaarheid en resultaatgerichtheid.

Wat bieden we je?
Passende arbeidsvoorwaarden waaronder een marktconform salaris, 24 verlofdagen (o.b.v. 40u) en leuke collega’s. Ook kun je rekenen op een uitdagende werkplek waar je op basis van je eigen ambities inhoudelijk en persoonlijk kunt groeien. We hebben een informele werksfeer waarin iedereen vanuit zijn eigen expertise en kwaliteit bijdraagt aan de ontwikkeling van Perspectief op School en het versterken van passend onderwijs.

Klinkt dit als iets voor jou?
Herken jij in jezelf een gedreven adviseur passend onderwijs en past onze maatschappelijke missie bij jou? Mail dan je CV en motivatiebrief naar Joris Elbers via info@perspectiefopschool.nl of bel 06-36571596.