Schrijf je in voor het POStival op 11 april 2025!

Perspectief op School bestaat alweer 9 jaar! Afgelopen april hebben we met het team hier uitgebreid bij stilgestaan. We zijn erg trots en dankbaar voor wat we in de afgelopen jaren bij en met onze relaties hebben mogen realiseren. Maar dat is niet alles; deze mijlpaal markeert het begin van ons 10-jarig bestaan, een jubileumjaar. We willen dit jubileum niet zomaar aan ons voorbij laten gaan, daarom willen we dit bijzondere moment op 11 april 2025 samen vieren met onze relaties en de rest van de samenwerkingsverbanden en schoolbesturen in Nederland tijdens ons éénmalige POStival.

Het programma

We gaan een compleet en dagvullend programma organiseren, waarbij we kennis willen brengen, maar het vooral ook gaat om kennis en good-practices delen en van en met elkaar leren. Tijdens het POStival zullen we de weg naar inclusief onderwijs vanuit vijf verschillende perspectieven* bekijken en ervaren:

1. Ouders & leerlingen
    Hierbij kun je denken aan onderwerpen zoals: het voeren van een driehoeksgesprek (leerling-school-ouders), het leerling- en ouder jeugdsteunpunt, het hoorrecht, ervaringen van ouders en leerlingen met passend onderwijs, etc.

2. Scholen & professionals

Hierbij kun je denken aan onderwerpen zoals: kwaliteitszorg op schoolniveau, handelingsbekwame leerkrachten, hoe organiseer je inclusief onderwijs binnen de groep/school, het voeren van een driehoeksgesprek (leerling-school-ouders), handelingsgericht werken (HGW), gezamenlijk werken met een OPP, etc.

3. Besturen & professionals
    Hierbij kun je denken aan: kwaliteitszorg op bestuursniveau, de zorgplicht, onderwijs-zorgarrangementen, verzuim en thuiszitters, etc.

4. Samenwerkingsverbanden
    Hierbij kun je denken aan: kwaliteitszorg op SWV-niveau, merkbare en meetbare indicatoren, onderwijs-zorgarrangementen, verzuim en thuiszitters, doelmatige financiële verantwoording, etc.

5. Gemeenten & jeugdhulp
    Hierbij kun je denken aan: verzuim en thuiszitters, de samenwerking tussen onderwijs, gemeente en jeugdhulp binnen het OPP, etc.

* De specifieke invulling van de workshops wordt later bekend gemaakt en gedeeld via een updatemail en post op onze LinkedInpagina.

Ons festival is gevuld met boeiende sprekers die actuele onderwerpen binnen passend en inclusief onderwijs bespreken. Doe mee aan interactieve workshops waar je nieuwe inzichten opdoet en deelneemt aan levendige discussies. Ook hebben we een mystery guest die voor een verrassende wending zal zorgen!

Naast alle inhoudelijke sessies is er ook volop gelegenheid om te netwerken in een informele en gezellige setting. Er is genoeg tijd om ervaringen uit te wisselen met collega’s uit het hele land. Uiteraard zorgen wij op ons feestje ook voor de catering en zullen er de hele dag door lekkere hapjes en drankjes te verkrijgen zijn.

Tijd & plaats

Het POStival wordt centraal in het land georganiseerd, zodat het voor iedereen goed bereikbaar is. Het dagprogramma begint om 10:30 en eindigt om 17:30. Zorg dat je er op tijd bij bent, want je wilt geen minuut van deze bijzondere dag missen!

Inschrijven en updates

Wil jij verzekerd zijn van een plek? Schrijf je dan nu alvast in via het inschrijfformulier op onze website. De voorinschrijving sluit op vrijdag 5 juli 2024, dus wacht niet te lang! Uiteraard zullen we steeds meer van het programma bekend gaan maken, dus wil je op de hoogte blijven van alle (feestelijke) ontwikkelingen? Volg ons dan op en je krijgt als eerste alle updates en details te lezen. We kijken uit naar je komst en zien/spreken elkaar dan!

Schrijf je nu in en maak deel uit van deze onvergetelijke dag! Tot dan!