Lerend Netwerk Passend Onderwijs: ”Concrete schoolgesprekken over passend / inclusief onderwijs”

Op donderdag 14 en dinsdag 26 november organiseren we van 16:00 tot 17:30 weer twee nieuwe sessies van het Lerend Netwerk Passend Onderwijs (LNPO). Tijdens deze online bijeenkomsten gaan we op een laagdrempelige wijze met elkaar in gesprek over het actuele onderwerp: ‘’Concrete schoolgesprekken over passend / inclusief onderwijs”.

Om dit thema te verkennen, hebben we Mirjam Vulink en Carolien van Traa van Samenwerkingsverband Sine Limite (SWV PO Deventer) uitgenodigd. Ze zullen hun inzichten delen, gebaseerd op praktijkervaringen met dit thema. Ze nemen ons mee in hoe zij het gesprek met scholen voeren, terwijl op de achtergrond de vragenlijst over de aanwezige ondersteuning in POS monitoring wordt aangevuld.

De centrale vraag tijdens deze sessies is: “Hoe voer je concreet het schoolgesprek over passend / inclusief onderwijs aan de hand van de vragenlijst van POS monitoring?” Verder willen we samen de volgende vragen bespreken:

• Hoe zetten jullie de vragenlijst over ondersteuning in?
  • Hoe analyseren jullie de data / uitkomsten uit de vragenlijst ondersteuning?
  • Hoe gebruiken jullie de data uit de vragenlijst ondersteuning van POS monitoring in de gesprekken met de scholen / besturen?
  • Hoe voer je data geïnformeerd het gesprek aan de hand van POS monitoring?

Kortom: Hoe voer je als samenwerkingsverband het gesprek over ondersteuningsaanbod, afspraken basisondersteuning, uitvoering en handelingsgericht werken om passend / inclusief onderwijs en samenwerking verder te versterken en uitvoering te geven aan je wettelijke taak?

Wil jij aanwezig zijn bij deze sessie van Lerend Netwerk Passend Onderwijs? Leuk! Je kunt je inschrijven via het inschrijfformulier voor 14 of 26 november 2024. Vervolgens ontvang je van ons een bevestiging en de link naar de online Teams-meeting. Let op! Het aantal plaatsen is gelimiteerd, meld je daarom snel aan om deel te nemen aan dit online event.