POS
strategisch advies

”Strategische koers bepalen en de kwaliteitszorg inrichten.”

Maatwerk en blijvende impact

De strategisch adviseurs van Perspectief op School (POS) hebben hart voor (passend en inclusief) onderwijs. Zij begeleiden samenwerkingsverbanden, schoolbesturen en scholen bij verschillende vraagstukken. We helpen om samen met alle betrokkenen tot duurzame oplossingen te komen op alle niveaus binnen je organisatie. Van strategie tot gedragen plan, van kwaliteitszorg tot data geïnformeerd werken en van stapsgewijze aanpak tot succesvolle implementatie.

Komen tot een strategische koers in een ondersteuningsplan of jaarplan

We helpen onderwijsorganisaties om samen met alle netwerkpartners een gedragen plan op te stellen. Door gedeeld eigenaarschap kan je vervolgens gezamenlijk het plan uitvoeren.

Opstellen van de kwaliteitszorgcyclus en gesprekscyclus

Door onze adviseurs in te zetten om aan de voorkant mee te denken over jullie beleid haal je ervaring en relevante kennis in huis. Zo leg je een basis waarin data geïnformeerd werken op elk niveau en met alle betrokkenen op een gedegen manier is geïntegreerd.

Implementatie op maat

Door onze jarenlange ervaring weten we welke stappen bijdragen aan een succesvolle implementatie. Onze beproefde aanpak laten we altijd aansluiten bij de context en inhoud van onze relaties. Zo helpen we met een duidelijk tijdspad en stapsgewijze aanpak met implementatie die op maat gemaakt is.

De meerwaarde van strategisch advies

Inhoudelijke kennis en expertise in data

We hebben kennis en kunde in het inzichtelijk maken van passend en inclusief onderwijs. Dit doen we door de vele beschikbare data en doelstellingen aan elkaar te verbinden en vervolgens te visualiseren.

Ervaring en beproefde aanpak
We hebben ruime ervaring bij meer dan de helft (80+) van de samenwerkingsverbanden met met het meetbaar en merkbaar maken van de strategie en het monitoren daarvan. Onze beproefde aanpak laten we altijd aansluiten bij de context en inhoud van onze relaties. We werken stapsgewijs samen vanuit een duidelijk tijdspad.

Op alle niveaus
De inzichten in passend en inclusief onderwijs zijn er op gericht om op verschillende niveaus de dialoog te voeren over de resultaten en keuzes naar de toekomst op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

Mét of zonder POS monitoring

Om blijvend integraal inzicht te houden voor inclusief onderwijs kun je als samenwerkingsverband of schoolbestuur gebruik maken van de diverse modules van POS monitoring

Interesse in strategisch advies?

Wil je meer informatie of weten wat Perspectief op School voor jou kan betekenen?
Neem dan contact met ons op via 06-23267161 of stuur een e-mail naar info@perspectiefopschool.nl.