Perspectief op School & TOP dossier gaan intensieve samenwerking aan

POS en TOP dossier slaan de handen inéén. Het resultaat: DE totaaloplossing voor samenwerkingsverbanden (SWV), besturen en scholen op het gebied van digitale procesoptimalisatie en inzicht in en rondom passend onderwijs.

07-02-2020 || Het Utrechtse bedrijf Perspectief op School (POS) en het onafhankelijke softwarehuis Dotcomschool uit Zeewolde met hun oplossing TOP dossier slaan de handen inéén. Het resultaat: DE totaaloplossing voor samenwerkingsverbanden (SWV), besturen en scholen op het gebied van digitale procesoptimalisatie en inzicht in en rondom passend onderwijs.

Eenvoudig inzicht
De systemen van POS en TOP dossier vereenvoudigen het inzicht in cijfermatige (financiën) & inhoudelijke monitoring (ondersteuning & kwaliteit). Zij doen dit op elk onderdeel van passend onderwijs, van vastgestelde doelen uit het ondersteuningsplan, tot het verwerken en automatiseren van TLV- en arrangement aanvragen. Door processen te stroomlijnen en gegevens inzichtelijk te maken wordt sturen op de kwaliteit van passend onderwijs eenvoudiger en doeltreffender.

Met POS krijgen SWV, besturen en scholen alle benodigde informatie om te sturen op de kwaliteit van passend onderwijs. Met de opbrengsten van POS maken SWV, besturen en scholen cyclisch ontwikkeling zichtbaar. Zo kunnen ze onderbouwde keuzes maken, zich verantwoorden over hun resultaten en het effect van innovatie inzichtelijk maken.

Het kwaliteitssysteem van POS vereenvoudigt het verzamelen van de benodigde gegevens via eigen vragenlijsten, standaard of op maat. Het systeem organiseert data en koppelt met externe databronnen zoals DUO, Kijkglazen en diverse registratiesystemen. Ook biedt POS met één druk op de knop mooie rapportages op alle niveaus en maakt analyse eenvoudig via gebruiksvriendelijke, interactieve dashboards. Verder ontzorgt POS bij de implementatie; van het creëren van draagvlak tot de inzet van de resultaten bij de scholen besturen en op niveau van het SWV.

TOP dossier
Met TOP dossier krijgen de school, leerling en ouders/verzorgers de regie over het opstellen van leerdoelen, ondersteuningsbehoeften, en een passend en realistisch perspectief. De school wordt ondersteund bij het opstellen van een digitaal Totaal Ontwikkel Plan. Dit gebeurt op basis van de PDCA/HGW-cyclus en vervangt de papieren documenten zoals het OPP/Groeidocument/MDO verslag.

In sommige gevallen zal het Totaal Ontwikkel Plan leiden tot een aanvraag bij het SWV. TOP dossier ondersteunt het SWV bij het inzichtelijk maken van de aanvraag voor externe deskundigen en commissies. Tevens vereenvoudigd TOP dossier het afhandelen van alle administratieve handelingen rondom de besluitvorming voor het toekennen van TLV’s en arrangementen.

Leren, verbinden en versterken
Door de intensieve samenwerking tussen POS en TOP dossier kunnen beide bedrijven hun klanten en doelgroep nog beter bereiken en bedienen. De gegevens van TOP dossier worden beschikbaar gemaakt binnen het systeem van POS en de interactieve dashboards van POS zullen op den duur realtime worden getoond binnen het platform van TOP dossier. Door van elkaar te leren, te verbinden en elkaar te versterken sluiten de diensten nog nauwer aan bij de behoefte van onderwijsorganisaties. Zo bieden TOP dossier en POS samen toekomstgerichte oplossingen die van echte meerwaarde zijn voor de kwaliteit van het passend onderwijs.

Interesse?
Bent u geïnteresseerd in meer informatie over de diensten van POS en TOP dossier of wilt u graag meer informatie ontvangen over de voordelen die onze samenwerking voor u oplevert dan kunt u contact opnemen via onderstaande contactgegevens. Voor meer informatie kunt u natuurlijk ook naar één van onze websites: www.perspectiefopschool.nl of www.topdossier.nl.

Contact Perspectief op School
T: 06-15841114