LNPO 8 & 10 maart: Schrijf je kosteloos in!

Na het succes van eerdere edities, organiseren we begin maart twee nieuwe sessies van het Lerend Netwerk Passend Onderwijs. Het Lerend Netwerk Passend Onderwijs is geboren uit de vraag van directeuren, bestuurders en kwaliteitsmedewerkers van samenwerkingsverbanden (SWV’s) om in gesprek te gaan met collega’s en experts over specifieke thema’s. Het thema van deze bijeenkomst is: 'Zicht op de ondersteuningsmogelijkheden van mijn scholen voor professionals, ouders en leerlingen'. Om iedereen de mogelijkheid te geven in gesprek te gaan over het bovenstaande thema, hebben wij besloten dat de bijeenkomst twee keer plaatsvindt.

Het lerend netwerk vindt online plaats op dinsdag 8 maart en donderdag 10 maart van 16:00 tot 17:30

Schrijf je nu in!

Vanuit de landelijke evaluatie Passend Onderwijs zijn een aantal verbeterpunten naar
voren gekomen. Deze zijn van invloed op de wijze waarop de ondersteuningsmogelijkheden van de scholen binnen de samenwerkingsverbanden (SWV’s) inzichtelijk worden gemaakt. Zo wordt er verwacht dat de positie van ouders en leerlingen versterkt wordt. Meer helderheid over en een verbetering van de vindbaarheid van de ondersteuningsmogelijkheden binnen de regio dient hier aan bij te dragen. Daarnaast dient de basisondersteuning en de positionering van de Schoolondersteuningsprofielen helderder inzichtelijk te worden gemaakt.

De vraag die bij veel SWV’s speelt, is hoe je er voor kan zorgen dat leerlingen, ouders en professionals eenvoudig zicht krijgen op de ondersteuningsmogelijkheden die de scholen binnen het SWV te bieden hebben. En hoe zorg je ervoor dat een dergelijke transparantie positief bijdraagt aan de samenwerking binnen het SWV en de kwaliteit van de geboden ondersteuning?

Onder begeleiding van POS gaan SWV’s het gesprek met elkaar aan over de uitdagingen die worden ervaren in de praktijk om ervaringen te delen en van elkaar te leren naar de toekomst. Aan het eind van deze bijeenkomst zullen wij ook laten zien hoe onze nieuwe online ondersteuningswijzer een bijdrage kan leveren op het beantwoorden van deze vraag.

Heb jij vragen of ideeën over het creëren van een transparant beeld binnen je SWV als het gaat om ondersteuningsmogelijkheden en spreekt het bovenstaande thema je aan?

Meld je dan nu aan!